„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Większy komfort we wnętrzu Hondy HR-V e:HEV

Chcąc sprostać potrzebom konsumentów i stworzyć atrakcyjny oraz praktyczny samochód, inżynierowie i projektanci opracowali innowacyjną propozycję wnętrza kolejnej generacji hybrydowej Hondy HR-V e:HEV.

Nowy model ma wysoki poziom komfortu i przestrzeni w konkurencyjnym segmencie kompaktowych SUV-ów klasy B. Efekt ten osiągnięto dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii konstrukcyjnych Hondy oraz koncepcji projektowania wnętrza uwzględniającej fizyczne właściwości światła oraz ruchu powietrza. Przykładem jest nowym układ wentylacyjny Air Diffusion, gdzie zastosowano nawiewy w kształcie litery L, umieszczone w górnych narożnikach deski rozdzielczej. Zapewniają one wszystkim pasażerom relaksujące odczucia zbliżone do naturalnego powiewu bryzy.

„Pomysł zrodził się z koncepcji wykorzystania w projektowaniu światła i wiatru, a naszym celem było poprawienie komfortu pasażerów – powiedział  Yoshitomo Ihashi, szef projektu w Hondzie. – Zainspirowani naturą dążyliśmy do pozbycia się wszelkich możliwych źródeł dyskomfortu pasażerów. Nowy system eliminuje niedogodności związane z użytkowaniem tradycyjnych nawiewów. Chodziło tu o niekorzystne odczucia w sytuacji, gdy strumień powietrza skierowany był bezpośrednio na pasażerów. W rezultacie, dzięki nowym rozwiązaniom wentylacji, przebywanie w kabinie stało się bardziej komfortowe.”

Płynne przechodzenie pomiędzy trzema trybami nawiewu zapewnia pokrętło. Użytkownicy mogą wybrać pomiędzy normalnym nadmuchem, skierowanym na wprost, systemem Air Diffusion, który wytwarza delikatny strumień powietrza oraz trzecim trybem zamykającym nawiew. W opcji Air Diffusion, strumień powietrza, przypominający lekką bryzę, kierowany jest delikatnie wzdłuż bocznych szyb oraz linii dachu i nie uderza bezpośrednio w pasażerów. Ciepło, przenikające latem przez szyby boczne, podobnie jak chłód w zimie, są izolowane przez kurtynę powietrzną, która tworzy się wokół pasażerów obu rzędów siedzeń. Pasażerowie z tyłu kabiny również będą mogli korzystać z wentylacji, dzięki nawiewom w tylnej konsoli. Połączenie wszystkich funkcji zapewnia utrzymanie stałej temperatury wewnętrznej w każdych warunkach pogodowych.

Projektanci wnętrza HR-V e:HEV skoncentrowali się na interakcji pomiędzy pasażerami a samochodem. Pojazd miał być jak najbardziej funkcjonalny i dawać najlepsze wrażenia w codziennym użytkowaniu od momentu wejścia do kabiny, aż do jej opuszczenia. Każdy element stylistyczny, łącznie ze strukturą kokpitu, został zaprojektowany z myślą o uzyskaniu odczucia przestronności, przewiewności i kontaktu z przestrzenią zewnętrzną. Wrażenia te potęgują okna, które zostały zaprojektowane tak, by przepuszczały jak najwięcej światła. Kierowca zyskuje doskonałą widoczność dzięki płaskiej masce, która ułatwia precyzyjne określenie pozycji pojazdu na drodze.

Podstawową kwestią związaną z komfortem użytkowania wnętrza było optymalne rozmieszczenie elementów sterujących. Ich przejrzysty, prosty w obsłudze układ daje poczucie harmonii. Pokrętła i przełączniki systemów audio i wentylacji wraz z deską rozdzielczą są umieszczone jak najbliżej pola widzenia kierowcy. Intuicyjne elementy sterowania zapewniają łatwą i bezpieczną obsługę.

Aby zachować kompromis pomiędzy stylistyką SUV-a klasy premium, a wyjątkową przestronnością wnętrza, inżynierowie Hondy umieścili wszystkie elementy hybrydowego układu napędowego w obrębie płyty podwoziowej i komory silnika, a zbiornik paliwa znalazł się pod przednimi fotelami.

Zaprojektowane od nowa tylne siedzenia, zostały przesunięcie o 30 mm do tyłu oraz zyskały dodatkowe dwa stopnie odchylenia od pionu, w porównaniu z poprzednią generacją HR-V e:HEV. Choć dystans od siedziska do podsufitki jest porównywalny ze standardem w tym segmencie, to dzięki pozycji przypominającej jazdę we wnętrzu sedana uzyskano dodatkowe 35 mm miejsca na nogi i przestrzeń na ramiona porównywalną z SUV-ami wyższego segmentu.

Aby poprawić komfort pasażerów podróżujących z przodu, w nowym HR-V e:HEV wprowadzono przednie fotele z podparciami stabilizującymi ciało, korzystające ze struktury maty, która zastąpiła poprzedni układ sprężyn. Rozwiązanie to zapobiega zmęczeniu podczas długich podróży i zwiększa komfort w codziennym użytkowaniu.

Honda HR-V e:HEV będzie dostępna w Europie pod koniec 2021 roku. Klienci mogą już zgłosić zainteresowanie zakupem za pośrednictwem strony internetowej Hondy.

Źródło i zdjęcia: Honda

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *