Ford Mustang Mach-E zadebiutuje w polskich salonach sprzedaży w czerwcu br. Podczas przeprowadzonych w salonach Forda w Polsce przedpremierowych pokazów zebrano już 134 zamówienia. Jest to 60% zamówień z puli aut dostępnych dla naszego rynku w 2021 r.
Począwszy od światowej premiery w Stanach Zjednoczonych w listopadzie 2019 roku, Mustang Mach-E cieszy się dużym zainteresowaniem klientów. Model zanotował doskonały wynik otwarcia sprzedaży w USA, a sprzedaż w pierwszych trzech miesiącach 2021 r. wyniosła 6614 pojazdów.
„To unikalna koncepcja auta w pełni elektrycznego, łącząca emocje i sportowego ducha Mustanga z funkcjonalnością nadwozia SUV oraz zaletami bezemisyjnej eksploatacji napędu w pełni elektrycznego – podkreśla Piotr Pawlak, Prezes i Dyrektor Zarządzający Ford Polska. – Na naszym rynku blisko 45% wszystkich zamówionych aut to wersje z rozszerzoną pojemnością baterii oraz napędem na wszystkie koła. Drugą najchętniej wybieraną wersją jest First Edition, której zamówienia stanowią blisko 30%.”
Na polskim rynku Ford Mustang Mach-E jest dostępny w pięciu wersjach wyposażenia. SUV może mieć napęd na tylną oś (RWD) lub na cztery koła (AWD). Podstawowe różnice między wersjami dotyczą pojemności akumulatorów samochodu oraz rodzaju napędu. Mach-E będzie bowiem dostępny ze standardową baterią o pojemności 75 kWh, a także z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh. Wersje to:
- Mach-E z napędem na tylne koła ze standardową baterią 75 kWh;
- Mach-E z napędem na wszystkie koła ze standardową baterią 75 kWh;
- Mach-E z napędem na tylne koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;
- Mach-E z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh;
- Mach-E First Edition z napędem na wszystkie koła z baterią o zwiększonej pojemności 98 kWh.
Już podstawowa wersja Mach-E jest bogato wyposażona. Standardem jest 15,5-calowy kolorowy ekran dotykowy, Ford SYNC nowej generacji, podgrzewane przednie fotele czy tylne reflektory LED. Wersje z napędem na tylne koła są dostępne z 18-calowymi felgami aluminiowymi. Wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa i komfortu obejmuje m.in.: system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach, system zapobiegający kolizjom Pre-Collision Assist; asystenta utrzymania pasa ruchu; adaptacyjny tempomat, poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, boczne poduszki i kurtyny dla 1-ego i 2-iego rzędu siedzeń, a także system ostrzegania pieszych Audible Vehicle Alert System. Moc maksymalna samochodu w tej wersji wynosi 269 KM (198 kW), a jego zasięg według WLTP – do 440 kilometrów. Maksymalny moment obrotowy obu wersji z napędem na tylne koła wynosi natomiast 430 Nm.
Mustang Mach-E dostępny jest z dwoma wersjami pojemności tylnego bagażnika. To 322 litry (1420 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na wszystkie koła oraz 402 litry (1345 litrów przy złożonych tylnych siedzeniach) dla wersji z napędem na tył. Dodatkowo z przodu pojazdu znajduje się dodatkowy bagażnik o pojemności 100 l. Wszystkie samochody będą wyposażone w reflektory w technologii LED. W wersjach z napędem na wszystkie koła będą to dodatkowo projekcyjne LED z funkcją statycznego doświetlania zakrętów oraz funkcją zapobiegającą oślepianiu. Ponadto w ofercie są specjalne pakiety uzupełniające wyposażenia auta.
Cena Mustanga Mach-E, w zależności od wersji wynosi od 216 tys. zł do ponad 303 tys. zł.
„Oferta Mustanga Mach-E w Polsce jest szeroka i dopasowana do różnych grup klientów. Jesteśmy przekonani, że samochód trafi w gusta nie tylko stałych klientów Forda, ale także tych zainteresowanych samochodami elektrycznymi i markami premium. Mach-E będzie sprzedawany w Polsce przez starannie wyselekcjonowanych dilerów, aby zapewnić klientom jak najwyższy poziom obsługi – powiedział Piotr Pawlak.”
Źródło i zdjęcia: Ford Polska