„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Dacia Spring – elektryczny samochód miejski

Grupa Renault wprowadza kolejny model – Dacię Spring. Marka znana i ceniona na naszym rynku od 15 lat, wzbogaca swą gamę o w pełni elektryczny samochód miejski o wyglądzie SUV-a. Pierwsze dostawy planowane są na jesień tego roku, ale już można składać zamówienia w sieci sprzedaży.

Dacia Spring będzie dostępna w trzech wersjach: dla klientów indywidualnych, w wersji Bussines dla operatorów carsharingu i wypożyczalni samochodów oraz jako Cargo bez tylnej kanapy. Ta wersja trafi do sprzedaży na początku 2022 roku.

Spring to miejski samochód elektryczny o wyglądzie SUV-a z czterema pełnowymiarowymi miejscami, przestronnym wnętrzem i sporym bagażnikiem.  Wyrazista linia nadwozia została wzbogacona elementami przejętymi ze świata SUV-ów, takimi jak poszerzone nadkola, relingi dachowe, wzmocniona przednia dolna część nadwozia, tylna osłona podwozia i zwiększony prześwit (151 mm bez obciążenia). Dzięki szerokim tylnym nadkolom i wypukłej masce Dacia Spring wygląda solidnie. Spring jest jednak prawdziwym autem miejskim. Ma stosunkowo niewielkie wymiary: 3,73 m długości, 1,58 m szerokości (bez bocznych lusterek) i 1,51 m wysokości (łącznie z relingami, bez obciążenia).

Wnętrze Springa jest przestronne. Dzięki znacznej odległości między siedzeniami a dachem i promieniowi 100 mm na wysokości kolan, na tylnych siedzeniach mogą swobodnie podróżować nawet bardzo postawne osoby. Pasażerowie na przednich siedzeniach mają do dyspozycji schowki o pojemności 23,1 litra, m.in. zamykany schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w drzwiach i wnękę w środkowej konsoli. Dla pasażerów na tylnych siedzeniach są kieszenie na tylnej stronie oparć przednich foteli.

Bagażnik wyróżnia się największą pojemnością w tym segmencie: 290 litrów. Tylną kanapę można złożyć, co zapewnia jeszcze większe możliwości konfiguracji wnętrza. Pojemność przestrzeni bagażowej wzrasta wówczas do 620 litrów

Napęd elektryczny jest bardzo przyjemny w codziennym użytkowaniu: krótkie czasy reakcji przy przyspieszaniu (natychmiast dostępny moment obrotowy 125 Nm), brak konieczności zmiany biegów, cicha praca i brak wibracji. Kierowca zamiast dźwigni zmiany biegów jest bardzo proste w obsłudze chromowane pokrętło o trzech położeniach: D (drive – jazda do przodu), N (neutral – położenie luzu) i R (return – bieg wsteczny).

W 100% elektryczny napęd o mocy 33 kW (44 KM) jest połączony z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 27,4 kWh. Silnik elektryczny jest prosty, niezawodny i solidny. Ładowanie Dacii Spring odbywa się za pomocą gniazda umieszczonego pod środkową częścią grilla z logo marki.

Lekki i kompaktowy Spring ma zasięg 230 km w cyklu mieszanym WLTP i 305 km w cyklu WLTP City (cykl homologacyjny obejmujący wyłącznie miejską część cyklu homologacji). Gwarantuje możliwość wszechstronnych zastosowań w mieście i w obszarach podmiejskich. Układ hamulcowy z włączonym na stałe układem odzyskiwania energii umożliwia doładowywanie akumulatora przy każdym zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia. Niezależnie od warunków zasięg auta można zwiększyć o niemal 9% aktywując za pomocą przycisku na środkowej konsoli funkcję ECO, która ogranicza moc silnika do 23 kW (zamiast fabrycznych 33 kW) i maksymalną prędkość do 100 km/h.

Dzięki promieniowi zawracania, który wynosi zaledwie 4,8 m Spring z łatwością przemyka się ulicami miasta. Dostępny w zależności od wersji system wspomagania parkowania zapewnia kierowcy wizualne i dźwiękowe wspomaganie dzięki trzem umieszczonym na tylnym zderzaku ultradźwiękowym czujnikom oraz kamerze cofania. Obraz z kamery wraz z liniami naprowadzającymi jest przesyłany na ekran systemu multimedialnego.

Samochód jest wyposażony w standardzie w systemy bezpieczeństwa, takie jak: ogranicznik prędkości, ABS, ESP, elektroniczny korektor siły hamowania, 6 poduszek powietrznych, automatyczne włączanie świateł mijania i system wspomagania nagłego hamowania. System, aktywny od 7 km/h, kontroluje dzięki przedniemu radarowi odległość od poprzedzającego pojazdu (poruszającego się lub zatrzymanego). Jeśli wykryje ryzyko kolizji, informuje najpierw kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie wzmacnia działanie układu hamulcowego.

Dacia Spring będzie sprzedawana w Polsce w cenie od 76900 zł.  Zamówienia można będzie składać od połowy czerwca 2021 r. Pierwsze dostawy są przewidziane na jesień br. Specjalnie dla klientów, którzy nie chcą czekać, otwarta zostaje możliwość zamówienia Dacii Spring w przedsprzedaży w najlepiej wyposażonej wersji Comfort Plus za 87400 zł.

Źródło i zdjęcia: Renault Polska

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *