„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

W kwietniu premiera Mitsubishi Eclipse Cross PHEV

21 kwietnia polski oddział Mitsubishi Motors planuje premierę nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV, jedyny SUV coupe plug-in w tej klasie, który zadebiutuje w Polsce już pod koniec kwietnia, to samochód dla osób dbających o środowisko, indywidualistów pragnących wyróżnić się w tłumie i poczuć wyjątkowy komfort podróżowania.

Wyróżnia go zmieniona stylistyka – nowy tył i przód pojazdu, dynamiczny boczny profil, nowoczesne detale. Eclipse Cross PHEV ma wnętrze z powiększonym bagażnikiem, zapewnia bogate wyposażenie segmentu premium – m.in. tempomat adaptacyjny z radarem, BSW, RCTA,  podgrzewana kierownica, headup display, wyświetlacz SDA z interfejsami CarPlay i Android Auto oraz nawigacją TomTom, a także skórzana tapicerka i elektrycznie sterowane fotele.

Największym wyróżnikiem nowego modelu Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest napęd 4×4 – elektryczny i hybrydowy z możliwością szybkiego ładowania  w 25 minut prądem stałym do 80% pojemności baterii z publicznych ładowarek. Auto napędzają 2 silniki elektryczne umieszczone przy przedniej i tylnej osi. Silnik spalinowy służy głównie do ładowania baterii oraz wsparcia napędu elektrycznego. Podobnie, jak samochody elektryczne, Eclipse Cross PHEV nie ma skrzyni biegów, lecz przekładnię jednobiegową, co gwarantuje płynne przyspieszanie bez szarpnięć wywoływanych zmianą przełożeń.

Pojemna bateria pozwala na pokonanie do 45 km w zeroemisyjnym trybie elektrycznym EV. Pełen zasięg auta to około 600 km, a koszt przejechania standardowych 100 km może być nawet 3 krotnie niższy w porównaniu z wersją spalinową. Pokładowe gniazdo 220V o mocy 1500W pozwala zasilać urządzenia zewnętrzne, zmieniając pojazd w magazyn energii.

Z napędu 4×4 S-AWC można korzystać także w trybie EV. Napęd na 4 koła może działać bez włączonego silnika spalinowego. To innowacyjne rozwiązanie bezpośredniego napędu obu osi głównie przez silniki elektryczne, które oddają swój pełny moment obrotowy na koła bez zwłoki, zapewnia szybki start i bezpieczeństwo. 3 automatycznie wybierane tryby jazdy dopasowują zachowanie pojazdu do warunków na drodze.

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV jest oferowane z 5-letnią gwarancją (do 100 000 km) na cały samochód wraz z 5-letnim, nielimitowanym przebiegiem Mitsubishi Assistance Package i 8 latami gwarancji (do 160000 km) na baterię trakcyjną ładowaną z gniazdka.

Źródło i zdjęcia:  Mitsubishi Motors Corporation

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *