„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Od jesieni atrakcyjniejsze

Mercedes-Benz Klasy E Coupé oraz kabriolet to bardzo emocjonujący przedstawiciele modeli segmentu aut luksusowych. Teraz firma, dokonując  licznych udoskonaleń technicznych i stylistycznych, spowodowała że stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Klasa E kabriolet z klasycznym miękkim dachem oferuje przestronność i komfort na dalekich trasach dla maksymalnie czterech osób. I to przez cały rok, gdyż opcjonalnie można doposażyć w elektrycznie sterowany układ ograniczania zawirowań powietrza w kabinie oraz ogrzewanie okolic karku. Ponadto akustycznie izolowane poszycie dachowe z wielowarstwową strukturą, zapewnia komfortowe warunki niezależnie od pory roku i zmniejsza poziom hałasu w kabinie.

Modele z nowej klasy Mercedesa E mają najnowszą generację systemów wspomagających i  zapewniających wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. Coupé i kabriolet mogą szybko „interweniować” w obliczu braku reakcji kierowcy. Funkcja wykrywania trzymania dłoni na kierownicy działa teraz pojemnościowo, zwiększając łatwość prowadzenia podczas jazdy w trybie częściowo zautomatyzowanym. M.in. dlatego obecna klasa E została wyposażona w całkowicie nową, „inteligentną” kierownicę. Funkcje zestawu wskaźników obsługuje się za pomocą dotykowych paneli, które nie korzystają już z techniki optycznej, lecz pojemnościowej.

Nowa klasa E została też wyposażona w najnowszą generację systemu multimedialnego MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Standardowo obejmuje on dwa umieszczone obok siebie duże ekrany o przekątnej 10,25″, natomiast na życzenie dostępne są większe wyświetlacze 12,3″.

Klasa E po liftingu robi znaczący krok naprzód w dziedzinie elektryfikacji układu napędowego. Nowe dwudrzwiowe odmiany korzystają z topowej wersji 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego (OM 654 M) o mocy 195 kW (265 KM), który po raz pierwszy wyposażono w alternator zintegrowany z rozrusznikiem (ISG). Z tego względu wykorzystano też 48-woltową pokładową instalację elektryczną.

Zastosowana druga generacja ISG jest teraz zintegrowana z przekładnią, a nie z silnikiem. Oznacza to, że łatwiej łączyć ją z różnymi motorami. Dostępny dodatkowy „zastrzyk” siły napędowej, znany jako EQ Boost, może zapewnić do 15 kW mocy i 180 Nm momentu obrotowego. 48-woltowa technika wraz z ISG jest również domeną 6-cylindrowego rzędowego silnika benzynowego (M 256), po raz pierwszy dostępnego teraz w klasie E. Jednostka znana już z CLS-a, klasy S i GLE zapewnia elektryczny „zastrzyk” do 16 kW i 250 Nm, podkreślając sportowy charakter coupé i kabrioletu. Ich dynamikę dodatkowo podnosi standardowo montowany napęd na wszystkie koła 4MATIC.

Systematyczna elektryfikacja napędu stanowi główny czynnik wyjątkowej efektywności Klasy E – i jest dowodem na strategię firmy w przyszłości.

Źródło: Mercedes-Benz Polska

Zdjęcia: Mercedes-Benz

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *