„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Nowy Jeep Compass już z fabryki w Melfi

Rosnący sukces modelu, produkowanego do tej pory na rynek europejski w Meksyku, przyczynił się do uruchomienia jego produkcji, także we Włoszech. To kolejny krok w realizacji planu inwestycyjnego FCA dla Włoch wartego 5 mld euro, a także kolejny istotny krok w ewolucji marki.

Wraz z rozpoczęciem produkcji w fabryce FCA w Melfi, skróci się czas dostawy Jeepów, wynoszący około trzech tygodni. Model będzie też bardziej dostosowany do oczekiwań europejskich klientów i do dróg Starego Kontynentu. Jeep Compass wyposażony w szereg zaawansowanych i przyjaznych dla użytkownika technologii, zapewni lepsze osiągi i bardziej komfortową jazdę.

Przyszły użytkownik Compassa będzie miał do wyboru nowy 1,3-litrowy silnik benzynowy o mocy 130 KM lub 150 KM oraz odświeżoną wersją silnika MultiJet II diesel o pojemności 1.6 litra i mocy 120 KM z selektywną redukcją katalityczną SCR.

Innowacyjne funkcje wyposażenia zapewniają nowe usługi Uconnect Services, oferujące lepszą łączność z pojazdem i ze światem. Compass dostał również nowe elementy stylistyczne, jak sześć różnych wzorów obręczy kół (po jednym dla każdej wersji wyposażenia i ekskluzywne błyszczące czarne 19” obręcze kół Gloss Black (dla wersji Night Eagle) oraz zmienioną paletę kolorów nadwozia: kość słoniowa Ivory, czerwony Colorado Red, niebieski Blue Italia, niebieski Blue Shade i zielony Techno Green Metallic. Każdy z nich jest dostępny w połączeniu z czarnym dachem. Dla wszystkich wersji jest również zmieniona roleta bagażnika.

Gama Jeepa jest stale udoskonalana. Poprawiono dodatkowo charakterystykę dynamiczną Compassa, jeszcze bardziej dostosowując go do oczekiwań europejskich  klientów. Zachowanie Compassa na drodze zostało poprawione dzięki tuningowi układu kierowniczego oraz delikatnym modyfikacjom zawieszenia. Auto z większą precyzją pokonuje zakręty przy dużych prędkościach, zapewniając mniejszy przechył i większą stabilność hamowania.

Przy projektowaniu nowego Jeepa Compassa, kluczowe znaczenie miało bezpieczeństwo. Model ma pełny zestaw aktywnych i pasywnych funkcji z zakresu aktywnego i biernego bezpieczeństwa i ochrony do codziennej jazdy. Jest to system ostrzegania przed najechaniem na poprzedzający pojazd i system ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu – oba w standardzie w całej gamie. Ponadto dostępny jest elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy z systemem przeciwdziałającym przewróceniu się pojazdu oraz poduszki powietrzne przednie, boczne i kurtynowe. Compass ma także  monitorowanie martwych pól widzenia oraz system wykrywania obiektów na drodze, tempomat adaptacyjny, kamerę cofania oraz w pełni automatyczny system wspomagania parkowania równoległego i prostopadłego.

Jeep Compass produkowany w Melfi pojawi się w europejskich Salonach sprzedaży w lipcu br. Gama modeli obejmuje cztery poziomy wyposażenia: Longitude, Night Eagle, Limited i S, wszystkie dostępne zarówno z silnikami benzynowymi, jak i wysokoprężnymi, w połączeniu z napędem na koła przednie (wersja z napędem na cztery koła będzie na rynku w drugiej połowie tego roku w połączeniu z technologią 4xe).

  • Źródło: FCA Poland
  • Zdjęcia: Jeep

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *