„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Nowe Alfy Romeo Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY2020

W obecnych czasach, gdy bieżące wydarzenia narzucają wyhamowanie szybkiego tempa życia, topowe wersje Giulii i Stelvio MY 2020 – Quadrifoglio z silnikiem 2.9 V6 Bi-Turbo o mocy 510 KM nie zwalniają, prezentując osiągi supersamochodu i szereg nowych funkcji technicznych w zakresie łączności i bezpieczeństwa.

Odnowione Giulia i Stelvio Quadrifoglio MY20, są wizytówką doskonałości Alfa Romeo: jeszcze lepszych osiągów, zwycięskiego DNA i niepowtarzalnego włoskiego stylu. Dopełnieniem gamy jest zaś mieszanka rozwiązań technicznych i wydajnościowych.

Plasujące się u szczytu swojej kategorii osiągi zapewnione są przez potężny silnik 2,9 V6 Bi-Turbo, wykonany w całości z aluminium i mogący uwolnić aż 510 KM z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm przy 2500 obr/min. Za przekazanie napędu na koła odpowiada system Alfa™ Active Torque Vectoring, wspomagany w Stelvio Quadrifoglio przez innowacyjny napęd Q4. 8-biegowa, automatyczna skrzynia jest skalibrowana pod kątem zoptymalizowania płynności, komfortu i łatwości prowadzenia we wszystkich warunkach eksploatacji. Natomiast w trybie RACE samochody pokazują swój cały potencjał, dzięki błyskawicznej zmianie biegów w zaledwie 150 milisekund.  Każda Quadrifoglio jest wyposażona w szereg systemów zaprojektowanych w celu zwiększenia przyjemności jazdy i zapewniania kierowcy satysfakcjonujących wrażeń za kierownicą: aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension, selektor AlfaTM DNA Pro z trybem RACE, aerodynamiczny wysuwany spoiler AlfaTM Active Aero splitter w Giulii.

Wszystkie te systemy są koordynowane i dostosowywane w rzeczywistym czasie przez „mózg” samochodu – AlfaTM Chassis Domain Control. Systaem stale monitoruje samochód i zapewnia idealne warunki zarówno dla auta, jak i kierowcy, pozwalając maksymalnie wykorzystać wyjątkowe osiągi Giulii i Stelvio Quadrifoglio. „Doznania akustyczne”, towarzyszące kierowcy podczas jazdy Quadrifoglio,  zapewnia układ wydechowy Dual Mode z czterema końcówkami wydechu, który w trybie RACE staje się bardziej agresywny. Wraz z edycją MY20 będzie możliwość doposażenia obu modeli w nowy układ wydechowy Akrapovič, wykonany z tytanu i charakteryzujący się jeszcze bardziej efektownym brzmieniem.

Alfy Romeo to włoski styl. Wnętrze z przeprojektowaną konsolą środkową i  8,8-calowym centralnym wyświetlaczem dotykowym robi wrażenie pod względem wizualnym. Pojawiły się też dodatkowe schowki na przedmioty. Kierownica i dźwignia zmiany biegów obszyte są skórą, a nowością jest kolorystyka pasów bezpieczeństwa, teraz dostępnych np. w kolorze czerwonym lub zielonym. Sportowe fotele, elektrycznie regulowane, będą dostępne z nową tapicerką z perforowanej skóry, co daje nową możliwość personalizacji Giulii i Stelvio Quadrifoglio. W standardzie są sportowe fotele z tapicerką w połączeniu skóry i Alcantary, natomiast opcjonalnie można będzie doposażyć wersję Quadrifoglio w kubełkowe fotele Sparco ze szkieletem z włókna węglowego. Zmiany stylistyczne nadwozia, w Giulii i Stelvio Quadrifoglio to nowe tylne przyciemniane światła LED oraz błyszczące, czarne wykończenie przedniego scudetto i logotypów w kolorze Dark Miron. W Stelvio debiutują również 21-calowe felgi, przeznaczone dla wersji Quadrifoglio.

Wraz z Giulią i Stelvio MY20 debiutuje pełny zestaw nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy ADAS 2, zapewniając bardziej autonomiczną  jazdę samochodem, opracowany we współpracy z firmą Bosch. To najwyższy poziom autonomicznej jazdy zapewniający idealną równowagę między przyjemnością prowadzenia a systemami wspomagania.

Główne nowoczesne systemy bezpieczeństwa zastosowane w modelach Quadrifoglio MY20 to: Lane Keeping Assist – aktywny system utrzymywania pasa ruchu; Active Blind Spot Assist – asystent martwego pola; Active Cruise Control – aktywny tempomat; Traffic Sign Recognition and Intelligent Speed Control czyli system rozpoznawania znaków drogowych i kontroli prędkości; Traffic Jam Assist and Highway Assist – system wspomagający jazdę w korku i na autostradzie oraz Driver Attention Assist, system analizujący parametry  przemęczenia kierowcy.

Projektanci Alfa Romeo zmienili swoje podejście do koloru,  tworząc cztery kategorie: Competizione, z odniesieniami do sportowej tradycji marki, Metal, podkreślające dynamicznego ducha marki, Solid, dla osób poszukujących przystępnej wartości, i Old Timer, która przywołuje dziedzictwo Alfy Romeo.

Nowe kolory Old Timer to: wyrafinowana czerwień 6C Villa d’Este, kolor ochry Ochre GT Junior oraz nowa zieleń Montreal Green, która zadebiutuje w Quadrifoglio MY20. Ten ostatni odcień jest hołdem dla jednej z ikon marki, Alfy Romeo Montreal, wprowadzonej na rynek 50 lat temu.

Dla najbardziej zagorzałych Alfistów, marka Mopar® stworzyła nową i prestiżową linię akcesoriów Quadrifoglio mających podkreślić sportowy charakter Alfy Romeo Giulia i Stelvio

Źródło: FCA Poland S.A.

Zdjęcia: Alfa Romeo

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *