„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Nowa wersja Hondy Civic Sport

Honda wprowadza do gamy modelu Civic 2020 nową wersję Sport Line nawiązującą stylizacją do nadwozia modelu Civic Type R. Wersja Sport Line dostępna jest w dwóch specyfikacjach wyposażenia: Comfort i Executive.

Charakterystyczne nadwozie modelu Civic poddano zmianom stylizacyjnym, mającym podkreślić sportowe aspiracje Hondy. Pojawiły się przednie elementy ozdobne, boczne listwy, tylny dyfuzor oraz tylny spojler. Wersję Civic Sport Line wyróżniają także 17-calowe felgi aluminiowe w kolorze piano black. Całość uzupełniają w pełni diodowe, zintegrowane reflektory i światła do jazdy dziennej. W ofercie pojawił się też nowy kolor Obsidian Blue Pearl.

Oprócz zewnętrznych detali wprowadzono kilka zmian we wnętrzu auta, mające na celu wyróżnienie wersji Sport Line na tle gamy modelu Civic z roku modelowego 2020. Nowością są czerwone przeszycia na siedzeniach, kierownicy, gałce, osłonie mieszka dźwigni zmiany biegów i panelach drzwi oraz perforowane aluminiowe pedały, nawiązujące do sportowych tradycji Hondy. W Civicu Sport Line w standardzie jest system informacyjno-rozrywkowy Honda CONNECT, zawierający cyfrowe radio DAB i integrację ze smartfonami poprzez Apple CarPlay lub Android Auto. W wersji Executive, system zintegrowany został z kamerą cofania.

Wersja Sport Line ma dynamiczny trzycylindrowy, turbodoładowany silnik o pojemności 1,0 litra. Jednostka VTEC Turbo z mocą 126 KM i maksymalnym momentem obrotowym 200 Nm, zużywa ok. 4,8 l/100 km paliwa w cyklu mieszanym. W zależności od opcji, silnik współpracuje z sześciobiegową skrzynią manualną lub automatyczną przekładnią CVT, obsługiwaną także za pomocą zamontowanych przy kierownicy manetek zmiany biegów.

Podobnie do pozostałych wersji Civica, Sport Line ma także bogaty pakiet systemów bezpieczeństwa aktywnego. Obejmuje m. in. system ograniczający skutki kolizji, inteligentny tempomat adaptacyjny, system ostrzegania o zjeżdżaniu z pasa ruchu, system utrzymania pojazdu na pasie ruchu i system rozpoznawania znaków drogowych. W wyższym wariancie wyposażenia występuje system monitorowania martwego pola widzenia w lusterkach i system monitorowania ruchu poprzecznego. Funkcja asystenta jazdy z niewielką prędkością dostępna jest w obu opcjach wyposażeniowych Civica Sport Line z przekładnią CVT. Klienci mogą już zamawiać Civica Sport Line w salonach  dealerów Hondy.

Źródło: Honda Polska

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *