„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Nowa Honda Jazz e:HEV: jeszcze bardziej wygodna

Nowa generacja modelu Jazz e:HEV, która w tym roku trafia na drogi, będzie napędzana zespołem hybrydowym Hondy, inspirowanym rozwiązaniami wdrażanymi w jednostkach napędowych stosowanymi w Formule 1. Natomiast zmiany we wnętrzu auta bardzo podniosły komfort podróżowania i poprawiły ergonomię obsługi.

Podczas projektowania nowej generacji modelu Jazz, inżynierowie i styliści Hondy skupili się na zapewnieniu kierowcy i pasażerom większego komfortu, co stało się priorytetem w podejmowaniu wszelkich decyzji.

Powstała całkowicie nowa struktura fotela, zapewniająca lepsze podparcie ciała. Zastąpiono stosowane wcześniej sprężyny typu S-spring, zarówno w oparciach, jak i siedziskach przednich foteli. Wprowadzenie szerszego siedziska pozwoliło na zwiększenie o 30 mm grubości jego wyściółki, co zapewniło miękkość odczuwalną natychmiast po zajęciu miejsca.

Udoskonalona konstrukcja oparcia fotela zapewnia lepsze podparcie kręgosłupa na odcinku lędźwiowym oraz na poziomie miednicy. Redukuje to obciążenie okolic bioder i talii pasażerów podczas dłuższych podróży. Zastosowane rozwiązania przyczyniają się do utrzymania wygodnej i stabilnej pozycji podczas jazdy w zakrętach oraz po nierównych nawierzchniach.

Nowe siedzenia są węższe w górnej części oparcia, co służy lepszemu podparciu bocznemu pleców pasażerów. Zwężający się kształt zapewnia również większą przestrzeń między przednimi oparciami, ułatwiając komunikację między pasażerami z tyłu. Najniższy punkt siedziska znajduje się 14 mm bliżej ziemi, co w połączeniu z bardziej zaokrąglonymi boczkami siedzisk, ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu.

Inżynierowie i projektanci Hondy pracowali również wspólnie nad poprawą komfortu pasażerów tylnych siedzeń. Przesunięcie zawiasów poza ramę oparcia tylnego siedzenia sprawiło, że kanapa jest teraz wygodniejsza. Zmieniono ramę siedziska, umożliwiając zastosowanie grubszej o 24 mm wyściółki. Pasażerowie foteli drugiego rzędu korzystają również z największej w tym segmencie przestrzeni na nogi (989 mm). Stało się to możliwe dzięki odsuniętym i szerzej rozstawionym prowadnicom przednich siedzeń. Zbiornik paliwa jest umieszczony  w centralnym punkcie podłogi, pod przednimi siedzeniami. Dzięki temu Jazz ma wyjątkowo funkcjonalny system składania tylnych siedzeń – Magic Seats, który daje możliwość podnoszenia i opuszczania siedzeń w wielu konfiguracjach i elastycznego kształtowania przestrzeni ładunkowej.

W ramach poprawy ergonomii zmodyfikowano pedał hamulca zmieniając mu kąt nachylenia aby naturalniejsze było położenie stopy oraz ulokowano go głębiej. Łatwiejsze jest też ustawienie wygodnej pozycji dla kierowcy dzięki zwiększeniu zakresu regulacji w osi wzdłużnej kolumny kierownicy, która może zostać wysunięta bliżej o 14 mm. Kąt ustawienia kierownicy w osi pionowej zmniejszono o 2 stopnie, przez co jest usytuowana bardziej pionowo i bardziej skierowana w stronę kierowcy. W wyniku tych zmian, zmniejszył się zakres ruchu ramion, potrzebny aby wygodnie uchwycić kierownicę.

Wykorzystując każdy możliwy sposób poprawy komfortu pasażerów oraz zwiększenia ergonomii i przestronności wnętrza Honda stworzyła nową, atrakcyjną propozycję w segmencie samochodów kompaktowych. Powstał całkowicie nowy, hybrydowy samochód miejski, odpowiadający potrzebom współczesnych konsumentów, który łączy wyjątkową oszczędność z niezwykłą codzienną funkcjonalnością.

Źródło: Honda Poland

Zdjęcia: Honda

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *