„Autopodróże.pl wyprawy w przeszłość” należy potraktować z nutą wyobraźni. Wykorzystując prasę XIX i XX wieku oraz inne źródła, staramy się przybliżyć tamte lata poprzez wydarzenia związane z motoryzacją, turystyką, gospodarką. To wyprawy w naszą przeszłość oczami ludzi wtedy żyjących. Nie stronimy także od wydarzeń współczesnych, opisów historycznych powstałych obecnie czy ważnych jubileuszy. Wszystko jednak powinno mieć związek z historią.

Hybrydowe Jeepy wjechały na rynek

Od października można zamawiać nowe samochody Jeep Renegade i Jeep Compass w wersjach 4xe, czyli hybrydowe. Ich polska premiera prasowa odbyła się w październiku podwarszawskim Julianowie.

Obszerny Spichlerz Villa Park Julianna i jego okolice zapewniły nie tylko bezpieczne pod względem epidemicznym miejsce zaprezentowania samochodów. Stworzyły też warunki do ich przetestowania podczas jazd po szosie i terenowych. Przyczynił się do tego także deszczowy dzień, bo, jak podkreślił Paweł Miszkowski, dyrektor generalny FCA Poland, dla Jeepa nie ma lepszej pogody niż tradycyjna słota. 19 Jeepów Renegade i Compass przeznaczonych do testów dostało więc od uczestników prezentacji niezły „wycisk” pozwalający skonfrontować ich wrażenia z wcześniejszymi zapowiedziami prowadzących konferencję.

Krzysztof Kłos, menadżer marki Jeep, omawiający charakterystyczne cechy nowych modeli plug-in hybryd 4xe, podkreślał ich „podwójne dusze” doskonałe dla każdego środowiska, a więc połączenie możliwości i osiągów auta (240 km) z jazdą bez emisji CO₂ i niskim zużyciem paliwa (2 l/100 km). Wyjaśniał też m.in. role obu silników – przedniego spalinowego i tylnego elektrycznego, tajniki układów przeniesienia napędu czyli przepływu energii w trybie hybryd. Mówił też o sposobach tankowania pojazdów, a nawet ustawieniu wskaźników na deskach rozdzielczych modeli Renegade i Compass i ich możliwościach informacyjnych dla użytkowników samochodów. To wszystko przydało się potem dziennikarzom podczas jazd testowych i będzie ważne dla osób, które kupią hybrydowe Jeepy.

– Udział pojazdów tej marki w polskim rynku motoryzacyjnym powiększył się czterokrotnie w ciągu minionych 10 lat – podkreślił Rafał Grzanecki, dyrektor marki Jeep. – Oznacza to, że jesteśmy znaczącym graczem w segmencie aut SUV, wyraźnie u nas rosnącym, bo sięgającym 40% rynku. Przypomniał, że obecnie jest na nim dostępnych 100 modeli SUV-ów, a tylko w ostatnim roku odbyło się aż 13 premier takich pojazdów, w większości z wersjami „E-UV”. Marka Jeep mieści się w tym trendzie, co widać nie tylko po premierach hybrydowych modeli Renegade i Compass.

Sprzedaż nowych, hybrydowych Jeepów Renegade i Compass już trwa. Samochody w cenach od 172 000 zł (Renegade) i 188 500 zł (Compass) można też nabywać w ramach abonamentów oferowanych przez Leasys Polska, firmę działającą w ramach FCA Bank Group.

Dla hybrydowych Renegede’ów i Compassów opracowano specjalną wersję logo „4xe”, w której symbolizująca elektryczność litera „e” jest stylizowana na wtyczkę.

JK

Zdjęcia: Autopodroze.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *